07. sep. 2023 - 16:49

53-årig mister livet i arbejdsulykke på sukkerfabrik




En 53-årig mand er torsdag afgået ved døden efter en arbejdsulykke ved en sukkerfabrik i Nakskov.

Det bekræfter Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi over for B.T. Politiet har siden bekræftet det over for Ritzau.

Man har været i gang med at rense et transportrør, hvor der er en såkaldt snegl inden i, forklarer Michael Skræddergaard.

– Sneglen skulle ud og genmonteres efterfølgende. I den forbindelse er manden blevet ramt af noget og har fået store kvæstelser, siger han.

Arbejdstilsynet er blevet involveret i sagen.

De pårørende er underrettet.